ADAC testirao ljetne gume i u dimenziji 225/50R17 (23. 02. 2021.)
Poznati njemački automobilski klub ADAC objavio je rezultate još jednog ispitivanja ljetnih guma. Ovog puta testirane su ljetne gume u jednoj od češćih dimenziji, onoj 225/50R17. Ljetne gume tih dimenzija većinom se montiraju na automobile srednje i više srednje klase poput Opel Astre i Zafire, ali i Mercedesa B i C klase. Sve ispitane gume imale su indeks brzine Y koji omogućuje vožnju do 300 km/h.
Odmah spomenimo da ponovno nijedna ljetna guma nije dobila ocjenu ''izvrstan''. Velika većina testiranih ljetnih guma svrstana je u kategoriju ''preporučuje se'.
Na vrhu ljestvice opet su se našla dva poznata premium brenda. To su Bridgestone sa svojim modelom Turanza T005 i Continental sa svojim modelom Premium Contact 6. Plasman potonjeg brenda treba promatrati kroz posebne naočale jer u obzir treba uzeti implicitnu vezu između ADAC-a i Continentala. S druge strane, izvrsna svojstva Bridgestone guma više nikog ne bi trebala začuditi. Naime, s Bridgestonovim prosjekom ocjena u zadnjih pet godina nijedan drugi brend se ne može mjeriti. U pogledu navedena dva modela guma valja navesti da je Premium Contact 6 ostvario vrlo solidne rezultate u svim segmentima testiranja dok se Turanza T005 može pohvaliti s iznimno kratkim putem kočenja i omogućavanjem odlične upravljivosti na suhoj podlozi. Uz bok te dvije premium ljetne gume plasirali su se Falken Azenis FK510 i Kumho Ecsta PS71 čiji je prosjek ocjena bio dovoljan za plasman u kategoriju ''vrlo preporučljivo''.
Kako je već navedeno, gotovo sve ostale testirane ljetne gume našle su se u kategoriji ''preporučuje se''. U tu je kategoriju svrstana i premiun ljetna guma Michelin Primacy 4, inače najskuplja od svih ispitanih guma. Ta je guma zadržala primat na polju trajnosti. Uz to se pokazala vrlo pouzdanom na suhoj podlozi. Najveće boljke su joj je pak slaba otpornost na ’’aquaplaning (gubljenje kontrole nad vozilom zbog naglog nakupljanja veće količine vode u gumama)’’ te samo djelomično omogućavanje preciznog upravljanja s vozilom na mokroj površini. Od guma srednje klase istaknimo Hankookov brend Laufenn i Goodyearov brend Savu. I Sava i Laufenn su ostvarili više nego pristojne rezultate na suhoj podlozi dok su na vlažnom pokazali i neke nedostatke, ali ti nedostatci nisu toliki da bi znatnije narušili povoljan omjer cijene i kvalitete tih guma. Recimo još da je premium brend Pirelli sa svojim modelom Cinturato P7 polučio iznimne rezultate na suhom, ali mu ocjene za ponašanje na vlažnoj podlozi nisu ni blizu onih očekivanih.
Za kraj navedimo da se putevi kočenja prilično razlikuje od gume do gume, što možete provjeriti na priloženoj slici.
Ne treba propustiti ni spomenuti da ekstremno jeftine gume nisu bile ni testirane. Zimske gume i cjelogodišnje gume bit će ispitane najesen.