Objavljeno najnovije ADAC-ovo ispitivanje ljetnih guma (19. 02. 2019.): gume za gospodarska vozila podbacile
Gume za gospodarska vozila testirane su po prvi put, a rezultatima smo neugodno iznenađeni. Čak je osam ispitanih guma, inače namijenjenih kombi vozilima i manjim transporterima, dobilo ocjenu ''ne preporučuje se'' dok ocjene ''izvrsno'' i ''vrlo preporučljivo'' nije dobila nijedna guma. S druge strane, u kategoriji manjih vozila dvije su gume ocijenjene ocjenom ''vrlo preporučljivo'', a 14 guma ocjenom ''preporučuje se''.
Ljetne gume za kombi vozila i manje transportere
Gume dimenzija 215/65R16 C pretežno su namijenjene transporterima (oznaka C odnosi se na gospodarska ili Cargo vozila, eng. Commercial i Cargo) i općenito nisu izložene pretjeranom habanju. Međutim, kombi vozila za osobnu upotrebu, poput kampera, mini busova i vozila za veće obitelji, sve češće koriste gume ovih dimenzija.
Nedovoljno dobro ponašanje na vlažnim podlogama
Loše ponašanje na vlažnim podlogama kod ljetnih guma uvijek dovodi do značajnog smanjenja ukupne ocjene. Tako je bilo i ovom prilikom kad smo testirali ukupno 16 modela ljetnih guma. S ukupnom ocjenom 3,4 Continental bi eventualno mogli istaći kao pozitivnu iznimku, i to zahvaljujući odličnom ponašanju na suhom i samo određenim nedostatcima na mokrom. S druge strane, devet guma koje su dobile ukupnu ocjenu ''ne preporučuje se'', pokazalo je ozbiljne nedostatke na vlažnim podlogama. To je prvenstveno rezultat prilično loše upravljivosti na vlažnoj cesti i dugog puta kočenja.
Loše ponašanje na vlažnim podlogama kod ljetnih guma uvijek dovodi do značajnog smanjenja ukupne ocjene. Tako je bilo i ovom prilikom kad smo testirali ukupno 16 modela ljetnih guma. S ukupnom ocjenom 3,4 Continental bi eventualno mogli istaći kao pozitivnu iznimku, i to zahvaljujući odličnom ponašanju na suhom i samo određenim nedostatcima na mokrom. S druge strane, devet guma koje su dobile ukupnu ocjenu ''ne preporučuje se'', pokazalo je ozbiljne nedostatke na vlažnim podlogama. To je prvenstveno rezultat prilično loše upravljivosti na vlažnoj cesti i dugog puta kočenja.
Prianjanje uz vlažnu podlogu nasuprot trajnosti gume
Pet guma s ukupnom ocjenom ''preporučuje se'' dijeli titulu pobjednika ovog testa. To su Apollo, Goodyear, Pirelli, Nokian i Continental. Od njih su Goodyear i Apollo pokazali jedino nedostatke na vlažnim podlogama, s tim da Goodyear ima gotovo dvostruko veću trajnost od gume Apollo. Slično tome, kod guma Pirelli i Nokian ustanovljeni su određeni nedostatci kod prianjanja uz vlažnu podlogu, ali se Pirelli odlikuje većom trajnosti gume. Oba modela s ukupnom ocjenom ''djelomično se preporučuje'', a to su gume Maxxis i Kumho, nisu se baš iskazala na vlažnim podlogama dok je na suhom Maxxis u odnosu na Kumho polučio bolje rezultate.
Iz ovog testiranja možemo zaključiti da kod guma za gospodarska vozila dolazi do sukoba između trajnosti guma i štedljivosti goriva, s jedne strane, i ponašanja na vlažnim podlogama, s druge strane. U pogledu ovog prvog gotovo su sve gume dale zadovoljavajuće rezultate, ali se zato nisu baš iskazale na mokrom u smislu dugog puta kočenja i nestabilnosti vozila.
Pet guma s ukupnom ocjenom ''preporučuje se'' dijeli titulu pobjednika ovog testa. To su Apollo, Goodyear, Pirelli, Nokian i Continental. Od njih su Goodyear i Apollo pokazali jedino nedostatke na vlažnim podlogama, s tim da Goodyear ima gotovo dvostruko veću trajnost od gume Apollo. Slično tome, kod guma Pirelli i Nokian ustanovljeni su određeni nedostatci kod prianjanja uz vlažnu podlogu, ali se Pirelli odlikuje većom trajnosti gume. Oba modela s ukupnom ocjenom ''djelomično se preporučuje'', a to su gume Maxxis i Kumho, nisu se baš iskazala na vlažnim podlogama dok je na suhom Maxxis u odnosu na Kumho polučio bolje rezultate.
Iz ovog testiranja možemo zaključiti da kod guma za gospodarska vozila dolazi do sukoba između trajnosti guma i štedljivosti goriva, s jedne strane, i ponašanja na vlažnim podlogama, s druge strane. U pogledu ovog prvog gotovo su sve gume dale zadovoljavajuće rezultate, ali se zato nisu baš iskazale na mokrom u smislu dugog puta kočenja i nestabilnosti vozila.
Zanimljivosti
Tri najtrajnije i najizdržljivije gume (Sava, Fulda, Michelin) dobile su vrlo lošu ocjenu za ponašanje na vlažnim podlogama - ''ne preporučuje se''.
S gumom za osobna vozila može se prijeći u prosjeku od 30.000 do 35.000 kn, s gumom za SUV-ove oko 40.000 kn dok bi gume za gospodarska vozila trebale biti još izdržljivije. No, to uvijek nije pravilo. Na primjer, s testiranom Sava gumom može se prijeći čak 81.000 km, a s ispitanom Nokian gumom samo 31.000 km.
Ispitane gume za gospodarska vozila imale su u prosjeku 10 m dulji put kočenja od guma za osobna vozila. Međutim, i među testiranim gumama bilo je velikih razlika – dok se s Apollo gumom vozilo već zaustavilo, s Kleber gumom se isto još kretalo brzinom od 36 km/h.
Budući da gume za osobna vozila karakteriziraju uglavnom bolje performanse, moguće ih je, čak se to u nekim slučajevima i preporučuje, montirati i na gospodarska vozila.
Rezultati ovog ispitivanja mogu se djelomično primijeniti na 'susjedne' dimenzije guma za gospodarska vozila, a to su 205/65R16 C i 225/65R16 C.
Između ostalih, ispitane gospodarske gume tvornički se montiraju na sljedeća vozila: Ford Transit, Iveco Daily IV i V, Nissan Interstar i Primastar, Opel Movano B i Vivaro B, Renault Master i Traffic, Volkswagen T5 i T6
Tri najtrajnije i najizdržljivije gume (Sava, Fulda, Michelin) dobile su vrlo lošu ocjenu za ponašanje na vlažnim podlogama - ''ne preporučuje se''.
S gumom za osobna vozila može se prijeći u prosjeku od 30.000 do 35.000 kn, s gumom za SUV-ove oko 40.000 kn dok bi gume za gospodarska vozila trebale biti još izdržljivije. No, to uvijek nije pravilo. Na primjer, s testiranom Sava gumom može se prijeći čak 81.000 km, a s ispitanom Nokian gumom samo 31.000 km.
Ispitane gume za gospodarska vozila imale su u prosjeku 10 m dulji put kočenja od guma za osobna vozila. Međutim, i među testiranim gumama bilo je velikih razlika – dok se s Apollo gumom vozilo već zaustavilo, s Kleber gumom se isto još kretalo brzinom od 36 km/h.
Budući da gume za osobna vozila karakteriziraju uglavnom bolje performanse, moguće ih je, čak se to u nekim slučajevima i preporučuje, montirati i na gospodarska vozila.
Rezultati ovog ispitivanja mogu se djelomično primijeniti na 'susjedne' dimenzije guma za gospodarska vozila, a to su 205/65R16 C i 225/65R16 C.
Između ostalih, ispitane gospodarske gume tvornički se montiraju na sljedeća vozila: Ford Transit, Iveco Daily IV i V, Nissan Interstar i Primastar, Opel Movano B i Vivaro B, Renault Master i Traffic, Volkswagen T5 i T6
Savjeti
- zadovoljavajuće rezultate kako na suhom tako i na mokrom ostvareni su s Apollo gumama, koje, inače, baš i ne krasi velika izdržljivosti i trajnost
- vrlo dobrim ponašanjem na suhim podlogama odlikuju se Apollo i Goodyear
- najmanje goriva troši se s Goodyear i Continental gumama
- onome kome je trajnost gume najvažnija, preporučamo Goodyear gume
Ljetne gume
U kategoriji malih osobnih vozila ispitano je 16 modela ljetnih guma, a zanimljivo je da nije bilo većih podbačaja. Dvije su gume dobile ocjenu ''vrlo preporučljivo'' dok je 14 guma ocijenjeno ocjenom ''preporučuje se''. Pobjednik ovog testiranja Bridgestone ostvario je najbolje ocjene na suhim i vlažnim podlogama, ali mu je ukupnu ocjenu malo smanjila proizvodnja buke. Drugoplasirani Vredesteinnajviše se odlikuje trajnosti i izdržljivosti gume.
Od onih koji su dobili ukupnu ocjenu ''preporučuje se'' izdvajaju se dvije skupine gume: sedam ispitanih guma pokazalo je samo određene manje slabosti, većinom se to odnosi na prianjanje uz vlažnu podlogu (Goodyear, Firestone, Kumho, Maxxis i Toyo). Michelinu je pak ukupno ocjenu snizio nešto dulji put kočenja na zagrijanim suhim podlogama, a Continentalu nešto manja otpornost na habanje.
Druga skupina guma (Falken, Semperit, Giti, Petlas, Hankook i Pirelli) se osim prianjanja na vlažnoj podlozi ispostavila manjkava i kod upravljanja s vozilom na mokroj cesti. Gume Linglong nisu se pokazale dobre niti na mokroj niti na suhoj podlozi, ali se zato odlikuju velikom otpornošću na habanje.
Rezultati ovog ispitivanja mogu se djelomično primijeniti na slične dimenzije ljetnih guma, a to su 175/65R15 H/V i 195/65R15 H/V.
Između ostalih, ispitane ljetne gume tvornički se montiraju na sljedeća vozila: Citroen Berlingo, C3, DS3, Nemo, Xsara i Picasso, Dacia Dokker, Lodgy, Logan i Sandero, Fiat Doblo, Fiorino, Linea, Multipla, Panda, Punto i Qubo, Hyundai i20 i i30, KIA Cee'd, Pro Cee'd, Rio i Stonic, Mazda 2, Mercedes A-Klase (Tip 169), Opel Adam, Adam Rocks, Astra (H), Combo i Corsa, Peugeot 207, Bipper i Partner, Renault Clio, Kangoo i Zoe, Seat Ibiza, Subaru Trezia, Toyota Verso i VW Polo.
U kategoriji malih osobnih vozila ispitano je 16 modela ljetnih guma, a zanimljivo je da nije bilo većih podbačaja. Dvije su gume dobile ocjenu ''vrlo preporučljivo'' dok je 14 guma ocijenjeno ocjenom ''preporučuje se''. Pobjednik ovog testiranja Bridgestone ostvario je najbolje ocjene na suhim i vlažnim podlogama, ali mu je ukupnu ocjenu malo smanjila proizvodnja buke. Drugoplasirani Vredesteinnajviše se odlikuje trajnosti i izdržljivosti gume.
Od onih koji su dobili ukupnu ocjenu ''preporučuje se'' izdvajaju se dvije skupine gume: sedam ispitanih guma pokazalo je samo određene manje slabosti, većinom se to odnosi na prianjanje uz vlažnu podlogu (Goodyear, Firestone, Kumho, Maxxis i Toyo). Michelinu je pak ukupno ocjenu snizio nešto dulji put kočenja na zagrijanim suhim podlogama, a Continentalu nešto manja otpornost na habanje.
Druga skupina guma (Falken, Semperit, Giti, Petlas, Hankook i Pirelli) se osim prianjanja na vlažnoj podlozi ispostavila manjkava i kod upravljanja s vozilom na mokroj cesti. Gume Linglong nisu se pokazale dobre niti na mokroj niti na suhoj podlozi, ali se zato odlikuju velikom otpornošću na habanje.
Rezultati ovog ispitivanja mogu se djelomično primijeniti na slične dimenzije ljetnih guma, a to su 175/65R15 H/V i 195/65R15 H/V.
Između ostalih, ispitane ljetne gume tvornički se montiraju na sljedeća vozila: Citroen Berlingo, C3, DS3, Nemo, Xsara i Picasso, Dacia Dokker, Lodgy, Logan i Sandero, Fiat Doblo, Fiorino, Linea, Multipla, Panda, Punto i Qubo, Hyundai i20 i i30, KIA Cee'd, Pro Cee'd, Rio i Stonic, Mazda 2, Mercedes A-Klase (Tip 169), Opel Adam, Adam Rocks, Astra (H), Combo i Corsa, Peugeot 207, Bipper i Partner, Renault Clio, Kangoo i Zoe, Seat Ibiza, Subaru Trezia, Toyota Verso i VW Polo.
Savjeti
- od ispitanih guma najboljom ravnotežom svojstava mogu se pohvaliti Bridgestone i Vredestein
- najtrajnije i najizdržljivije ispitane gume su Michelin i Vredestein
- solidno ponašanje na vlažnim i suhim podlogama krasi Continental, ali je vijek ove gume nešto kraći
- guma koja najviše štedi gorivo je Maxxis, no obratite pažnju na njezine nedostatke na vlažnim podlogama