Objavljeno najnovije ispitivanje ljetnih guma Auto Bilda (28. 02. 2019.)
Izvor: Auto Bild
Ovogodišnje testiranje ljetnih guma Auto Bilda obuhvatilo je gume dimenzija 225/45R17 i prema očekivanjima nije donijelo veća iznenađenja. Više od polovice ispitanih guma otpalo je već u prvom krugu, i to najviše radi loših rezultata na testovima kočenja na suhoj i vlažnoj podlozi. Preostalih 20 guma pokazalo se poprilično pouzdanim, a šest je guma čak dobilo ocjenu ‘izvrsno’.
Pobjednik testiranja je…Michelin Pilot Sport 4, a na postolju su mu još pridružili Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 kao drugi te Falken Azenis FK510 i Hankook Ventus S1 Evo³ kao treći.
Michelin je ostvario najbolje rezultate na vlažnoj i suhoj podlozi, ali mu visoka cijena baš i ne ide u prilog – Pilot Sport 4 nije jeftina guma. Nadalje, otpor kotrljanja ove gume nije bolji od prosjeka.
Drugoplasirana guma Goodyear Eagle 1 Asymmetric 5 također nije jeftina, ali kupci s njom dobivaju vrlo trajnu i izdržljivu gumu. S navedenom je gumom moguće prijeći čak 54,200 km. Po tom je parametru uz bok s gumom Continental Premium Contact 6. Goodyear gumi se ne mogu naći ozbiljnije zamjerke ni na vlažnoj i suhoj podlozi, jedino joj je pružanje osjećaja udobnosti u vožnji na prosječnoj razini.
Dobro uravnotežene performanse na suhim i vlažnim podlogama, mogućnost sportske vožnje na suhom, solidna upravljivost s vozilom na mokrom te pristupačna cijena glavne su odlike gume Falken Azenis FK510. Glavni nedostatak joj je pak kratak vijek trajanja.
Kod Hankooka udobnost predstavlja jednu od lošijih strana inače vrlo solidno ocijenjene gume. Za dobre ocjene ispitivača uglavnom je zaslužna odlična uravnoteženost performansi uz pouzdano ponašanje na suhim podlogama, brzo usporavanje na mokrom i umjerenu cijenu.
Continental, guma koja općenito dobro kotira na raznim testiranjima, ovaj put je osvojila peto mjesto. Model Premium Contact 6 nudi dobru uravnoteženost svojstava i omogućava sigurnu vožnju na vlažnim podloga te osigurava kratak put koćenje kako na suhom tako i na mokrom. Tu još valja istaći solidnu štednju goriva zbog malog otpora kotrljanja i dug vijek trajanja. Jedini nedostatak ove gume odnosi se na skromnu otpornost na ’’aquaplaning (gubljenje kontrole nad vozilom zbog naglog nakupljanja veće količine vode u gumama)’’.
Zadnja guma s ocjenom ‘izvrsno’ je Fulda SportControl 2. Jedina zamjerka ovoj gumi je samo prosječan vijek trajanja.
Slijedi sedam guma s ocjenom ‘vrlo preporučljivo’. To su Nokian Wetproof, Pirelli P Zero i Sava Intensa UHP 2 na sedmom, osmom i devetom mjestu te tri gume koje su podijelile deseto mjesto – Apollo Aspire XP, Bridgestone Turanza T005 i Vredestein Ultrac Vorti. Na začelju guma s ocjenom ‘vrlo preporučljivo’ nalazi se Dunlop Sport Maxx RT2 koji je zauzeo 13. mjesto.
Razlozi zbog kojih navedenih sedam guma nije polučilo bolje rezultate su razni. Prema Auto Bildu odnosni nedostatci uključuje ograničenu zaštitu od ’’aquaplaninga (gubljenje kontrole nad vozilom zbog naglog nakupljanja veće količine vode u gumama)’’ (Nokian), ne pretjerano dug vijek trajanja i osrednju štednju goriva (Pirelli), nedovoljno dobro prianjanje na vlažnim podlogama (Sava), lošiju upravljivost s vozilom na suhom (Apollo, Bridgestone), smanjenu udobnost i malo veću proizvodnju buke (Bridgestone), osjetno veći otpor kotrljanja (Vredestein) i slabu upravljivost na vlažnim podlogama (Dunlop). Srećom, ovi su nedostatci kompenzirani odličnim ostalim svojstvima, pa su ove gume zaslužile ukupnu ocjenu ‘vrlo preporučljivo’.
Yokohama Advan Fleva V701 je završila na 14. mjestu, i to radi osrednjeg prianjanja uz vlažnu podlogu i ne baš dobre upravljivosti s vozilom na mokroj cesti te prosječnog vijeka trajanja. Slično se može reći i za Toyo Proxes Sport, iako je ta guma pokazala određene slabosti i u pogledu prianjanja uz suhu podlogu i otpora na kotrljanje. Prema Auto Bildu nedostatci gume Kleber Dynaxer UHPodražavaju se u donekle zadovoljavajućem ponašanje na vlažnim podlogama, nemogućnosti preciznog upravljanja s vozilom na mokrom i suhom te slaboj zaštiti od ’’aquaplaninga (gubljenje kontrole nad vozilom zbog naglog nakupljanja veće količine vode u gumama)’’.
Glavne odlike guma Maxxis Premitra 5 i Firestone Roadhawk odnose se na pristupačnu cijenu, mali otpor kotrljanja i kratak put kočenja na suhom. Nažalost, ove su gume pokazale i niz slabosti poput nedovoljno dobre upravljivosti s vozilom na suhom i mokrom, osrednji vijek trajanja gume, ograničene otpornosti na ’’aquaplaning (gubljenje kontrole nad vozilom zbog naglog nakupljanja veće količine vode u gumama)’’ i nedostatka osjećaja udobne vožnje.
Na predzadnje mjesto plasirala se guma Kenda Emera A1 KR 41. Kad je riječ o ponašanju na vlažnim podlogama, ta je guma nadmašila divove poput Continentala i Dunlopa. Za pohvaliti je čak i kratak put kočenja na suhoj podlozi. Loše strane su joj slaba upravljivost s vozilom na suhom i vrlo kratak vijek trajanja (28.100 km), gotovo duplo manji od onog gume Goodyear Eagle 1 Asymmetric 5.
Michelin je ostvario najbolje rezultate na vlažnoj i suhoj podlozi, ali mu visoka cijena baš i ne ide u prilog – Pilot Sport 4 nije jeftina guma. Nadalje, otpor kotrljanja ove gume nije bolji od prosjeka.
Drugoplasirana guma Goodyear Eagle 1 Asymmetric 5 također nije jeftina, ali kupci s njom dobivaju vrlo trajnu i izdržljivu gumu. S navedenom je gumom moguće prijeći čak 54,200 km. Po tom je parametru uz bok s gumom Continental Premium Contact 6. Goodyear gumi se ne mogu naći ozbiljnije zamjerke ni na vlažnoj i suhoj podlozi, jedino joj je pružanje osjećaja udobnosti u vožnji na prosječnoj razini.
Dobro uravnotežene performanse na suhim i vlažnim podlogama, mogućnost sportske vožnje na suhom, solidna upravljivost s vozilom na mokrom te pristupačna cijena glavne su odlike gume Falken Azenis FK510. Glavni nedostatak joj je pak kratak vijek trajanja.
Kod Hankooka udobnost predstavlja jednu od lošijih strana inače vrlo solidno ocijenjene gume. Za dobre ocjene ispitivača uglavnom je zaslužna odlična uravnoteženost performansi uz pouzdano ponašanje na suhim podlogama, brzo usporavanje na mokrom i umjerenu cijenu.
Continental, guma koja općenito dobro kotira na raznim testiranjima, ovaj put je osvojila peto mjesto. Model Premium Contact 6 nudi dobru uravnoteženost svojstava i omogućava sigurnu vožnju na vlažnim podloga te osigurava kratak put koćenje kako na suhom tako i na mokrom. Tu još valja istaći solidnu štednju goriva zbog malog otpora kotrljanja i dug vijek trajanja. Jedini nedostatak ove gume odnosi se na skromnu otpornost na ’’aquaplaning (gubljenje kontrole nad vozilom zbog naglog nakupljanja veće količine vode u gumama)’’.
Zadnja guma s ocjenom ‘izvrsno’ je Fulda SportControl 2. Jedina zamjerka ovoj gumi je samo prosječan vijek trajanja.
Slijedi sedam guma s ocjenom ‘vrlo preporučljivo’. To su Nokian Wetproof, Pirelli P Zero i Sava Intensa UHP 2 na sedmom, osmom i devetom mjestu te tri gume koje su podijelile deseto mjesto – Apollo Aspire XP, Bridgestone Turanza T005 i Vredestein Ultrac Vorti. Na začelju guma s ocjenom ‘vrlo preporučljivo’ nalazi se Dunlop Sport Maxx RT2 koji je zauzeo 13. mjesto.
Razlozi zbog kojih navedenih sedam guma nije polučilo bolje rezultate su razni. Prema Auto Bildu odnosni nedostatci uključuje ograničenu zaštitu od ’’aquaplaninga (gubljenje kontrole nad vozilom zbog naglog nakupljanja veće količine vode u gumama)’’ (Nokian), ne pretjerano dug vijek trajanja i osrednju štednju goriva (Pirelli), nedovoljno dobro prianjanje na vlažnim podlogama (Sava), lošiju upravljivost s vozilom na suhom (Apollo, Bridgestone), smanjenu udobnost i malo veću proizvodnju buke (Bridgestone), osjetno veći otpor kotrljanja (Vredestein) i slabu upravljivost na vlažnim podlogama (Dunlop). Srećom, ovi su nedostatci kompenzirani odličnim ostalim svojstvima, pa su ove gume zaslužile ukupnu ocjenu ‘vrlo preporučljivo’.
Yokohama Advan Fleva V701 je završila na 14. mjestu, i to radi osrednjeg prianjanja uz vlažnu podlogu i ne baš dobre upravljivosti s vozilom na mokroj cesti te prosječnog vijeka trajanja. Slično se može reći i za Toyo Proxes Sport, iako je ta guma pokazala određene slabosti i u pogledu prianjanja uz suhu podlogu i otpora na kotrljanje. Prema Auto Bildu nedostatci gume Kleber Dynaxer UHPodražavaju se u donekle zadovoljavajućem ponašanje na vlažnim podlogama, nemogućnosti preciznog upravljanja s vozilom na mokrom i suhom te slaboj zaštiti od ’’aquaplaninga (gubljenje kontrole nad vozilom zbog naglog nakupljanja veće količine vode u gumama)’’.
Glavne odlike guma Maxxis Premitra 5 i Firestone Roadhawk odnose se na pristupačnu cijenu, mali otpor kotrljanja i kratak put kočenja na suhom. Nažalost, ove su gume pokazale i niz slabosti poput nedovoljno dobre upravljivosti s vozilom na suhom i mokrom, osrednji vijek trajanja gume, ograničene otpornosti na ’’aquaplaning (gubljenje kontrole nad vozilom zbog naglog nakupljanja veće količine vode u gumama)’’ i nedostatka osjećaja udobne vožnje.
Na predzadnje mjesto plasirala se guma Kenda Emera A1 KR 41. Kad je riječ o ponašanju na vlažnim podlogama, ta je guma nadmašila divove poput Continentala i Dunlopa. Za pohvaliti je čak i kratak put kočenja na suhoj podlozi. Loše strane su joj slaba upravljivost s vozilom na suhom i vrlo kratak vijek trajanja (28.100 km), gotovo duplo manji od onog gume Goodyear Eagle 1 Asymmetric 5.
Posljednje mjesto zauzela je guma Kumho Ecsta PS 71. Ipak, treba naglasiti da je ova guma zapravo bila 20. od 53 testirane gume, što uopće nije loš rezultat. Unatoč nekih svojim odlikama poput dobrog ponašanja na vlažnim podlogama, solidne otpornosti na ’’aquaplaning (gubljenje kontrole nad vozilom zbog naglog nakupljanja veće količine vode u gumama)’’ i pristojne upravljivosti na suhom, s ovom gumom se ne može prijeći puno kilometara – samo 26,500, a i otpor kotrljanja joj je prilično velik.