Zablude vezane za auto gume
U članku se govori o određenim zabludama koje se često mogu čuti kad se među laicima povede raprava o automobilskim gumama.
Često možemo čuti razna razmišljanja vezana za sigurno prometovanje i trajanje guma. Menkó Illés tehnički stručnjak tvrtke Continental Hungaria, navodi pet najčešćih pogrešnih teorija glede auto guma.
Nije svejedno na koje se mjesto montira deblja, tj. viša guma
Kad vlasnici vozila mijenjaju gumu samo na jednoj osovini, često dolazi do pogrešnog razmještaja guma. U ovakvom slučaju važno je da se na zadnju osovinu montiraju novije gume veće dubine ili debljine, a na prednju one koje su više potrošene. U ovakvoj situaciji pogonski mehanizam treba zanemariti.
Preporuča se promjena pozicije guma nakon određenog broja prijeđenih kilometara
Mnogi vjeruju da se nakon montiranja novih guma ne njima stvara određena tekstura te da se njihova pozicija na vozilu više ne smije mijenjati. U stvarnosti to nije tako. U uputama za korištenje guma proizvođači spominju vremenski okvir za promjenu pozicije guma. Najbolje je poziciju gume promijeniti između 7000 i 10 000 prijeđenih kilometara. Zbog same kilometraže preporuča se i promjena rezervne gume. Ovakva metoda smanjuje habanje guma za 20%.
Jako je važno periodično provjeravati tlak zraka u gumama
Izuzetno je važno redovito pratiti tlak zraka u gumama. Svaka dva tjedna potrebno je provjeravati i po potrebi regulirati tlak zraka u gumama. Mnogi ne obraćaju pažnju na činjenicu da u vulkanizerskim radnjama mehaničari pumpaju gume na sobnoj temperaturi. Na zimskim temperaturama tlak u gumama znatnije opada. Čak i pad tlaka od 0,2 bara može uzrokovati veliko opterećenje na gumama i smanjiti njihovu manevarsku sposobnost. Iz tih se razloga preporuča redovita kontrola tlaka i njegovo eventualno reguliranje.
Treba li odabrati uže ili šire zimske gume?
Ovo se pitanje može promatrati iz dva kuta gledanja. Jedan je oštećenje gume. Široke i niskoprofilne gume podložnije su oštećenjima od užih guma. Sukladno tome, ako želimo izbjeći oštećenja, treba izabrati uže gume. Drugi kut gledišta je kraći put kočenja i izbjegavanje potrebe smanjivanja brzine vožnje. Ako Vam je to važnije, izaberite šire gume.
Nije svejedno na koje se mjesto montira deblja, tj. viša guma
Kad vlasnici vozila mijenjaju gumu samo na jednoj osovini, često dolazi do pogrešnog razmještaja guma. U ovakvom slučaju važno je da se na zadnju osovinu montiraju novije gume veće dubine ili debljine, a na prednju one koje su više potrošene. U ovakvoj situaciji pogonski mehanizam treba zanemariti.
Preporuča se promjena pozicije guma nakon određenog broja prijeđenih kilometara
Mnogi vjeruju da se nakon montiranja novih guma ne njima stvara određena tekstura te da se njihova pozicija na vozilu više ne smije mijenjati. U stvarnosti to nije tako. U uputama za korištenje guma proizvođači spominju vremenski okvir za promjenu pozicije guma. Najbolje je poziciju gume promijeniti između 7000 i 10 000 prijeđenih kilometara. Zbog same kilometraže preporuča se i promjena rezervne gume. Ovakva metoda smanjuje habanje guma za 20%.
Jako je važno periodično provjeravati tlak zraka u gumama
Izuzetno je važno redovito pratiti tlak zraka u gumama. Svaka dva tjedna potrebno je provjeravati i po potrebi regulirati tlak zraka u gumama. Mnogi ne obraćaju pažnju na činjenicu da u vulkanizerskim radnjama mehaničari pumpaju gume na sobnoj temperaturi. Na zimskim temperaturama tlak u gumama znatnije opada. Čak i pad tlaka od 0,2 bara može uzrokovati veliko opterećenje na gumama i smanjiti njihovu manevarsku sposobnost. Iz tih se razloga preporuča redovita kontrola tlaka i njegovo eventualno reguliranje.
Treba li odabrati uže ili šire zimske gume?
Ovo se pitanje može promatrati iz dva kuta gledanja. Jedan je oštećenje gume. Široke i niskoprofilne gume podložnije su oštećenjima od užih guma. Sukladno tome, ako želimo izbjeći oštećenja, treba izabrati uže gume. Drugi kut gledišta je kraći put kočenja i izbjegavanje potrebe smanjivanja brzine vožnje. Ako Vam je to važnije, izaberite šire gume.
Preporuča se promjena ventila kod sezonske promjene guma
Zamjena ventila je u svakom slučaju obvezna. Unatoč tomu ovu činjenicu mnogi zaboravljaju, što utječe na sigurnost vožnje te kasnije može dovesti do nepotrebnih izdataka. U ovakvim se slučajevima može dogoditi da kod dodirivanja ventila i naplatka tlak zraka u gumi počne padati. Gubitak tlaka je izuzetno spor proces koji vozač ne može odmah primijetiti. Opadanjem tlaka produžuje se put kočenja i smanjuje manevarska sposobnost vozila. Kod guma s većim indeksom brzine preporuča se korištenje metalnih ventila jer se oni teže deformiraju i sprječavaju gubitak zraka u gumama.